Gör så här

Att komma igång med foreningskaffe.se är lekande lätt och ni tar inga ekonomiska risker som innebär att ni exempelvis behöver ligga ute med pengar.

1. Boka Säljpaket

Utse en kontaktperson (20 år) som beställer säljpaket från foreningskaffe.se innehållandes säljstödsmaterial, förtryckta beställningslistor och kaffepaket till försäljning.

Anmäl er via info@foreningskaffe.se. Bifoga klubbemblem eller bild som ni vill ha på etiketten som ska sitta på kaffepåsen.

Behöver ni hjälp att designa etiketten, har vi resurser tillgängliga!

2. Kom igång

Fördela säljpaketen, 6 kaffepåsar/paket, till de som skall delta. Tips är att ställa ut dem på arbetsplatser, knacka på grannar och hemma hos er själva, såklart.

Ett bra sätt är att skaffa ”prenumeranter”. Hitta en köpare som vill ha regelbunden leverans. Exempelvis 1gång i veckan, eller varannan.

Att hitta ett kontor eller en arbetsplats som serverar Föreningskaffe är en lönsam kund där föreningen får en kickback varje månad. Vi levererar direkt till företagets adress.

3. Fyll på

Ni mailar in vid behov av påfyllning. Vi rostar nytt och inom sju dagar levererar vi nytt kaffe åt er.

Fakturan från oss är på 30 dagar, så ni inte behöver ligga ute med några pengar.

Nästa månad gör ni likadant…

Säljer ni kaffe en gång är det bra. Säljer ni kaffe till samma kunder 12 gånger per år, blir det givetvis ännu bättre för er!

Visst vore det smidigt att få finkaffe hemlevererat varje månad? Ja, det tycker de flesta. Föreslå därför alltid för kunden att du kan återkomma nästa månad igen.

Om kunden vill utöka med fler kaffepåsar eller lådor, uppdaterar du detta vid varje leverans. Eller om kunden skulle vilja avsluta prenumerationen, går det fint.

Vi hjälper er att komma igång!

Många gånger kan det vara en process att komma igång och instruera unga och deras föräldrar. Vi hjälper er förutom med säljstödsmaterial också med ett informationsbrev som ni enkelt kan distribuera till klubbens medlemmar.

Detta gör föräldrar och eventuella kunder bättre förberedda när de blir presenterade för kaffet och att även köpbeslutet underlättas.