Vårt kaffe

Allt vårt kaffe är både ekologiskt odlat och Fairtrade-certifierat och rostas av Nordiska Kafferosteriet ute på Råda Säteri i Mölnlycke, ett rosteri som hängivit sig åt ansvarsfull kaffeproduktion.

Det packas i biobaserade påsar och kommer under våren 2017 att rostas på biogas i Sveriges första biogasdrivna kafferosteri.

En stor del av kaffet i den vanligaste föreningsblandningen kommer dessutom från Honduras och oss veterligen den enda anläggning i världen där man torkar kaffe med solenergi och kaffepellets istället för med ved från regnskogen.

Kaffet rostas på beställning och är därför alltid färskt. Ni kan välja mellanrostat eller mörkrostat kaffe, antingen malet eller hela bönor.

Det packas i påsar om 250g och förses med er egen etikett innehållandes exempelvis klubbemblem.

Det finns också möjlighet att besöka rosteriet för att prova fram er egen klubblandning mot en extra avgift.