Om oss

Foreningskaffe.se startade vi för att erbjuda ansvarsfullt kaffe till föreningar som behöver en extra inkomstkälla, men också för att skapa en efterfrågan på ansvarsfullt kaffe.

Genom att byta ut ”fulkaffe” mot ”finkaffe” kan vi minimera våra avtryck på människor och miljö och efterlämna en lite bättre värld till kommande generationer.

Till skillnad mot andra aktörer är ALLT vårt kaffe både ekologiskt odlat och Fairtrade-certifierat, det rostas i Sveriges första Biogasdrivna kafferosteri och packas i Biobaserade förpackningar av Nordiska Kafferosteriet på natursköna Råda Säteri i Mölnlycke strax utanför Göteborg.

Om er

Ni är med största sannolikhet en förening som önskar en kontinuerlig inkomstkälla för att finansiera er verksamhet eller göra något extra, som att åka på cup.

Nästan alla (vuxna) dricker kaffe varje dag och istället för att gå till affären en gång per månad för att köpa vacuumpackat fulkaffe kan ni erbjuda nyrostat ansvarsfullt finkaffe med egen etikett/klubbemblem och samtidigt göra någonting bra för människor och miljö.

Är ni en förening med 100 medlemmar som var och en kan skaffa 5 kunder/prenumeranter som i sin tur köper 500g färskt kaffe per månad skulle ni årligen göra en förtjänst på cirka 290.000 kr per år.

Påsarna om 250 gram säljer ni för 60kr/st.

Tillsammans

Alla gillar bra samarbeten!

Vi gillar att ha personlig kontakt med alla föreningar och regelbundna avstämningar där vi kollar läget och ser om vi kan stötta och supporta med tips.

Det är lätt att komma igång!

Varmt välkommen att kontakta oss!